کد خبر: 922477
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۲
گلایه دبیر انجمن واردکنندگان برنج:
دبیر انجمن واردکنندگان برنج ایران با انتقاد به رفتار وزارتخانه‌های جهاد‌کشاورزی، صنعت، معدن و تجارت و دادگستری، بانک مرکزی و صدا و سیما در قبال اعتماد و همراهی واردکنندگان برنج با دولت گفت: تأخیر در تخصیص ارز، تهمت احتکار، پلمب انبار‌ها و معرفی واردکنندگان برنج به این عناوین در رسانه ملی، نتیجه همکاری واردکنندگان برای تأمین برنج مورد‌نیاز کشور با اعتبار خودشان است.
مسیح کشاورز با اشاره به اینکه وزارت جهادکشاورزی در خردادماه به دلیل مشکل تأمین نشدن ارز و عقب بودن برنامه، از تجار عضو انجمن خواست با توجه به تحریم‌های پیش آمده، برای تأمین نیاز کشور در اسرع وقت اقدام به واردات برنج کنند، افزود: واردکنندگان متعهد شدند با اعتبار خود برنج مورد‌نیاز کشور و همچنین بخشی از ذخیره احتیاطی را تأمین کنند و دولت نیز وعده داد، ارز مورد نیاز را تأمین کند.
وی گفت:، اما امروز شاهد رفتار دوگانه‌ای هستیم که واردکنندگان برنج از سوی نهاد‌های دولتی مورد اتهامات مختلف قرار گرفته و با انتشار آن در رسانه ملی، آبروی تجار شناسنامه‌دار و معتبر کشور را خدشه‌دار کرده‌اند.
کشاورز با بیان اینکه باید در بازار یک محصول مانند برنج مشکلی، چون کمبود یا افزایش قیمت وجود داشته باشد که نیاز به مداخله دولت و دستگاه‌های نظارتی باشد، توضیح داد: این در حالیست که در بازار برنج وارداتی آرامش کامل برقرار و برنج با قیمت مناسب و به اندازه کافی وارد و عرضه شده است و در چنین شرایطی اینگونه برخورد و انجام بازرسی‌های بی‌دلیل و متهم کردن بی‌پایه و اساس فعالان این بازار سؤال‌برانگیز است. وی توضیح داد: متهم کردن تجاری که از مبادی قانونی و به صورت رسمی برنج وارد می‌کنند و اسناد و مدارک آنچه وارد کرده‌اند از سوی گمرک، وزارت صنعت، معدن و تجارت و وزارت جهادکشاورزی تأیید می‌شود، رفتاری اشتباه است.
وی گفت: این در حالیست که برنجی با ارز مصوب وارد کشور می‌شود باید با قیمت مشخص و تعیین شده در بازار عرضه شود، از این رو برای تجار فرقی نمی‌کند که برنج‌ها را در چه زمانی وارد بازار کنند.
دبیر انجمن واردکنندگان برنج ایران با بیان اینکه در حال حاضر و با توجه به نرخ ارز در بازار آزاد، قاچاق برنج مقرون به صرفه نیست، گفت: از این رو می‌توان گفت: همه برنجی که وارد کشور شده از مبادی رسمی و توسط واردکنندگان شناسنامه‌دار و تحت‌نظر دستگاه‌های مسؤل وارد و توزیع می‌شود و از این رو برخورد تعزیراتی با واردکنندگان رفتاری شایسته نیست.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار